Hisar Okullarındaki eğitim hayatına Lise 9. Sınıfta başlayan Melis Çakar, 2013 yılında Hisar Lisesinden mezun oldu.

Lisans eğitimini Kaliforniya’da yer alan Pomono College’da Nörobilim üzerine yapan mezunumuz yan dal olarak Fransızca eğitimi aldı. Başarılı öğrencilik kariyeri nedeniyle sürdürdüğü projeler pek çok kez çeşitli burs kurumları tarafından fonlandı. Kariyerine nörobilim araştırmacısı olarak devam etmek isteyen Melis, lisans mezuniyeti sonrası yaklaşık iki yıl kadar University of Pennsylvania’da bu alanda araştırma görevlisi olarak çalıştı. Burada sosyal davranış ve insanların davranışını etkileyen faktörleri, beyinle olan ilintileri açısından araştırdı. 2017 yılında University of California, Los Angeles (UCLA)’ta Nörobilim doktora programına başlayan Melis, halen aynı üniversitede beyin gelişimi ve otizm üzerine PhD çalışmalarını sürdürmekte.

Hisar Okullarında aldığı biyoloji dersleri neticesinde biyolojiye olan ilgisini keşfeden mezunumuzun nörobilim alanıyla ilk tanışması da Hisar’daki biyoloji öğretmenleri aracılığı ile olmuş. Öğretmenlerinin kendisinde uyandırdığı merak ile nörobilim alanına yönelen Melis, disiplinlerarası yönünün de Hisar’da geliştiğini ifade ediyor. Lisede İngilizce dönem ödevi yaparken sinestezi gibi nörolojik bir fenomeni sanat, günlük yaşam ve tarihsel açılardan ele alabilmiş olmasının ya da Hisar’da katıldığı toplum hizmetleri projelerinden gözlemlediklerinin ufuk açıcı birer kaynak teşkil ettiğini anlatıyor. Edindiği akademik gelişimin yanı sıra, Hisar Müzik Bölümü ile birlikte katıldığı konserler ve gösteriler ile Melis, sosyal yönünü de oldukça geliştirmiş mezunlarımızdan.

UCLA’da doktora çalışmalarında yaptığı araştırma ile otizm duyusal farklılıkların beyindeki kaynağına ışık tutmayı ve duyusal semptomlar için yeni tedaviler geliştirilmesine yardımcı olmayı hedefleyen ve bu doğrultuda akademik bir kariyer planlayan Melis, otizm konusundaki bilgi ve tecrübelerini paylaşmayı da önemsiyor. Geçtiğimiz günlerde Hisar Okullarında düzenlenen “Otizm Spektrumunu Anlamak” konulu söyleşide 8. Sınıf öğrencilerimizle bir araya gelerek; nörobilim ve otizm alanındaki eğitim ve deneyimlerini aktaran mezunumuz hem öğrencilerimize örnek oldu hem de bizleri çok gururlandırdı.

Şimdilerde Türkiye’deki Lise öğrencilerinin ilgisini fen bilimleri alanına çekmek amacıyla Bilim Kahramanları Derneği ve Türkiye’den akademisyenlerle gerçekleştirilecek yeni bir projenin koordinasyonunu üstelenen Melis, aynı zamanda Nörobilimi daha geniş kitlelere ulaştırabilmek ve tanıtmak adına “Knowing Neurons” platformunda içerik illüstratörü olarak görev alıyor. Hisar’ı yenilikçi, farklı fikirlere açık ve çok yönlü olarak tanımlayan mezunumuz Melis’in sürdürdüğü proje ve çalışmaları büyük bir heyecanla takip ediyor; geleceğin bu parlak akademisyenine gönülden başarılar diliyoruz.