Profesyonel Öğrenme ve Eğitim Programları

Okulları profesyonel öğrenme programları, okulun stratejik planı, misyonu, vizyonu ve değerleri çerçevesinde şekillenir. Profesyonel eğitim talepleri çalışandan gelebileceği gibi, gelişim alanında yer alan hedeflere ulaşabilmesi için Hisar Okulları okul yönetimleri tarafından da oluşturulabilir. Ulusal ve uluslararası eğitim kurumları ile işbirliği içerisinde, alanında uzman ve yetkin Hisar Okulları öğretmenleri, belirlenmiş düzenlemeler çerçevesinde, eğitim ve danışmanlık hizmetleri verebilir.

Sürekli Eğitim Programları
Okulun akademik ve idari bütün bölümlerini kapsayacak şekilde oluşturulmuş olan stratejik plan çerçevesinde yapılandırılmış, sürekliliği planlanan eğitimlerdir.

Lisansüstü Eğitim Programları
  • Doktora Programları
  • Yüksek Lisans Programları
    • State University of New York  Yüksek Lisans Programı:State University of New York (SUNY) Disiplinlerarası Çalışmalar Master Programı, eğitim alanına yönelik sıra dışı profesyonel amaçları olan eğitimcilere yönelik bir programdır. 2015 yılından beri devam eden master programından bugüne kadar 25 öğretmenimiz mezun oldu. Program yeni kayıtlarla 2021-2022 Akademik Yılında da devam etmektedir.
    • MEF Üniversitesi Öğrenme Bilimleri Yüksek Lisans Programı: Hisar Okulları ile MEF Üniversitesi arasında imzalanan protokol çerçevesinde 2019-20 Akademik Yılında başlatılan bir tezsiz yüksek lisans programıdır. Programa kayıtlı 18 öğretmenimiz Şubat 2021’de mezun olmuşlardır. 2021-2022 Akademik Yılında da devam etmektedir.
    • Sertifika Programları
      • Okul Yöneticileri için PTC Eğitimleri
        Principal Training Center, dünyadaki okul liderlerine eğitim ve yönetim alanlarında pratik, araştırmaya yönelik ve evrensel niteliğe sahip profesyonel gelişim olanakları sunan bir eğitim programdır, halen devam etmekisindeki çalışan kaynağını analiz ediyor, çalışanlarımızın birikiminden etkin bir şekilde yararlanıyoruz.
      • Okul Yöneticileri için Harvard GSE İleri Düzey Eğitim Liderliği
        Okulumuzda bazı yöneticilerimizin tamamladığı, okul yöneticilerimize açık eğitimde liderlik konusunda teori, prensip ve pratik anlamında kapsamlı bir temel sağlayan online sertifika programıdır.
      • Üniversitelerin veya Alanında Bilinen Kurumların Uzun Dönemli Eğitimleri
        • Columbia Üniversitesi CPET Programları:  CPET tarafından sunulan “Değişime Liderlik”, “Harmanlanmış Eğitim İçin En İyi Uygulamalar” ve “Yazma” konulu  çevrimiçi programlarını öğretmenlerimiz, bölüm başkanlarımız ve okul yöneticilerimiz tamamlamışlardır.
        • Phillips Exeter Academy Öğretmen Eğitim Programları: ABD’nin New Hampshire eyaletinde yer alan ve yıl içinde orta öğretim hizmeti veren bu prestijli kurum, yaz aylarında değişik disiplinlerden öğretmenlere yönelik eğitim programları yürütmektedir. 2019 yaz aylarında bir grup öğretmenimiz Biyoloji alanındaki eğitime katılmışlardır. Pandemi sebebiyle ara verdiğimiz eğitimler için amacımız, her yaz 2-3 öğretmenimizin söz konusu kurumda kendi alanlarında eğitim almalarını sağlamaktır.
        • Harvard GSE – Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenim için Stratejiler Geliştirme: K12 seviyesinde öğretmenlerimizin aldıkları, çevrimiçi öğrenme ortamlarını tasarlama ve uygulama konusunda dört haftalık bir programdır.
        • Boğaziçi Üniversitesi Fark Yaratan Öğretmen Akademisi Programı: 2017-18 Akademik Yılında toplam 29 öğretmenimizi mezun ettiğimiz Boğaziçi Üniversitesi Fark Yaratan Öğretmen Akademisi Mini Master Programı, iki yıl boyunca eğitimcilerin öğretmenlik yetkinliklerini geliştirdikleri ve edindikleri yeni tecrübe ve bilgilerle derslerinde fark yaratmak üzere kullandıkları 8 modülden oluşan bir eğitim programıdır.
      Eğitim Teknolojileri Eğitimleri

      Bilişim Stratejileri Merkezi tarafından belirlenen gereklilik ve standartları kapsayan ve okul çalışanlarının sahip olması gereken temel dijital becerileri içeren eğitimlerdir. Akademik kadro için, teknolojinin eğitim ortamlarına entegrasyonu kapsamında planlanan eğitimler; senkron ya da asenkron olacak şekilde ihtiyaca yönelik olarak planlanır ve uygulanır. İdari kadro için, dijital okur yazarlık kapsamında planlanan eğitimler senkron ya da asenkron olacak şekilde ihtiyaca yönelik olarak planlanır ve uygulanır.

      Dil Eğitimleri
      • İngilizce Dil Eğitimleri
        Program, bütün çalışanlarımıza açık olan İngilizce dil kurslarını kapsar. Eğitim yıl boyunca devam eder ve Hisar’da iki dilli hayatın çalışanlara rasında da yaygınlaşmasını amaçlar. Boğaziçi Üniversitesi, British Side gibi kurumlarla yürütülen gönüllü katılım esaslı bir programdır.
      • Uluslararası Çalışanlar için Türkçe Dil Eğitimleri
        Program uluslararası çalışanlarımıza açık olan Türkçe dil kurslarını kapsar. Boğaziçi Üniversitesi, Concept Languages gibi kurumlarla yürütülen gönüllü katılım esaslı bir programdır.
      Müfredat Tasarım Eğitimleri
      • Understanding by Design (UbD) Eğitimleri
        Öğretmenlerimizin öğretim becerilerini geliştirmeleri için yol gösteren, farklı bir öğrenme ve ders planlama şekli sunan Tasarım Yoluyla Anlama Eğitimi, alanında uzmanlaşmış akademisyenlerin de katılımıyla öğretmenlerimiz için seminerler ve atölye çalışmaları şeklinde planlanır ve yıl boyunca devam eder.
      • Okulumuzun Misyon ve Vizyonu Doğrultusunda Kurumsal Talep ve İhtiyaçları Desteklemeye Yönelik Müfredat Geliştirme Eğitimleri
        • Ters-Yüz Öğrenme Eğitimleri
        • Küresel Hedefler için Eğitim Planı
        • Teacher-X Platform
      Oryantasyon ve Seminer Dönemi Eğitimleri

      Okula yeni başlayan çalışanlar için Oryantasyon dönemi eğitimlerini ve Haziran-Ağustos ayları seminer dönemi akademik ve idari kadro eğitimlerini kapsar.

Kademe Odaklı Yapılandırılmış Eğitim Programları
Okulların kendi stratejik planlarına göre belirledikleri gelişim alanlarına çözüm olacak eğitimlerdir. İçinde bulunulan koşullara göre alınması gerekli eğitimler (Sağlık, güvenlik vb.) de bu gruba girmektedir.

Konu ve Yetkinlik Odaklı Eğitimler

Akademik Gelişim Programları
Okulların bir bütün olarak veya bazı bölümlerin birlikte veya sadece tek bir bölüm olarak, alanında uzman kişi veya kurumlardan aldıkları, uygulama ve geri bildirim tabanlı danışmanlık ve süpervizyonluk eğitimlerini içerir.  Konu bazlı ya da  genel olarak müfredat çalışmalarının gözden geçirilmesi şeklinde de olabilir. Belirli bir dönemi kapsayabilir veya uzun bir sürece yayılmış olabilir.

Okul yönetimleri, bölüm başkanları ve öğretmenler tarafından alınmış Online 21-Online Modül tasarım eğitimi, müfredat gelişim süpervizyonlukları, üst düzey matematik becerilerini geliştirmeye yönelik müfredat çalışması bu başlık altındaki eğitim çalışmalarından bazılarıdır. Alanında uzmanlaşmış akademisyenlerle işbirliği ve süpervizyonluk  programlarımız K12 seviyesinde yürütülür.

Sosyo-Duygusal Gelişim Programları
Okulların bir bütün olarak veya bazı bölümlerin birlikte veya sadece tek bir bölüm olarak, alanında uzman kişi veya kurumlardan aldıkları, uygulama ve geri bildirim içeren, sosyo-duygusal tabanlı  alan çalışmalarını içerir. Belirli bir dönemi kapsayabilir veya uzun bir sürece yayılmış olabilir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümümüz ve tüm okullarımızdan öğretmenlerimiz alanında uzman kişilerden öğrenci gelişimiyle ilgili yıl boyu süren süpervizyonluk desteği almaya devam etmektedir.

Konferans, Seminer ve Çalıştaylar

PÖMER ihtiyaç analizlerinde ön plana çıkmış konuları, okulun güncel stratejik hedeflerine hizmet edecek konuları ve İCK tarafından belirlenmiş alanlarda alınan eğitimleri, konferans, seminer ve çalıştay katılımlarını kapsar. Alanında ileri öğrenme, uzmanlaşma ve profesyonel ağ oluşturma hedeflerini kapsayan bu çalışmalar, kurum içi ya da kurum dışı kaynaklarla organize edilebilir.

Hedef Grup Eğitim Programları

Aynı veya farklı akademik ve idari bölümlerden çalışanların bir araya gelerek alan içi veya alan dışı bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik aldıkları eğitimlerdir. Aşağıda bazı örnekleri görülen bu eğitimler, içeriği sebebiyle belirli bölümlere açılır.

  • İletişim ve Stres Yönetimi Eğitimi
  • İklim Müfredat Eğitimi
Bireysel Eğitim Programları

Çalışanların kendileri için belirledikleri profesyonel gelişim hedefleri doğrultusunda aldıkları eğitimlerdir. Okul çalışanlarının bireysel başvurularını, yöneticileri tarafından yönlendirilen, önerilen bireysel eğitim taleplerini kapsar.

Profesyonel Öğrenme Toplulukları

Akademik, idari ve sosyo-duygusal alanlarda, çalışanların birbirine destek olduğu, birbirinden öğrendiği yapılandırılmış profesyonel öğrenme ortamları ile Hisar Okullarının ulusal ve uluslararası kurumlara sunduğu eğitimlerdir. Ulusal ve uluslararası eğitimciler için öğrenme ve uygulama topluluklarının faaliyet alanı bu başlık altında yer alır. Araştırmaya dayalı fikirlerin pratik uygulamalarını da içerir. 

Okul İçi Uygulama ve Öğrenme Toplulukları

Eğitici eğitimi almış, bu alanda yetişmiş ve yetkinlik alanı ile ilgili  kolaylaştırıcılar tarafından verilen eğitimler bu grupta yer alır. Yüz yüze, online ve hybrid olarak planlanabilir.

Rehberlik ve Psikolojik Bölümü belirli aralıklarla veli semineri yaparlar ve veli bültenleri hazırlarlar. Çalışanlarla bireysel destek görüşmeleri, ihtiyaç duyulan konularda grup eğitimleri, öğretmenler için yazılmış makaleler de ayrıca bu başlık altındaki eğitim çalışmaları içerisindedir.

Alınan eğitimlerin okul topluluğuyla paylaşılması, öğrenme ortamlarına döndürülmesi için yapılan çalışmalar da bu grupta yer alır. “Hisar Okullarında Sürdürülebilirlik” eğitimleri, akademik kadroyu bir araya getiren ve ders tasarımlarının paylaşıldığı “Birlikte Güçlüyüz” organizasyonu bu alandaki etkin ve başarılı örneklerdir.

Okul Dışı Uygulama ve Öğrenme Toplulukları

Eğitici eğitimi almış, bu alanda yetişmiş ve yetkinlik alanı ile ilgili  kolaylaştırıcılar tarafından, ulusal ve uluslararası eğitim topluluklarına verilen eğitimler ve danışmanlıklar bu grupta yer alır.

Yüz yüze, online ve hibrit olarak planlanabilir. Kurumların ve kişilerin hedefleri doğrultusunda, alanında uzman eğitimcilerimiz tarafından oluşturulan, etkinliği kanıtlanmış yoğun ve uzun eğitimlerin daha kısa uyarlamalarını da kapsar.