×

Akademik Kadro

Sibel Yalkın
Bölüm Başkanı       
E-posta
Dahili: 119


 

Eylül Şarman
Psikolojik Danışman Okulöncesi 
E-posta Dahili: 195

 

Akın Cihan
Psikolojik Danışman/ Öğrenme Koçu 1. Sınıf
E-posta
Dahili: 193

 

Ayşe Yıldız
Psikolojik Danışman/ Öğrenme Koçu 2. Sınıf   

E-posta 
Dahili: 194

 

Tülin Başak
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 3. Sınıf
E-posta 
Dahili: 197

 

Hilal Geyik
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 4. Sınıf

E-posta
Dahili: 196

Simge Toprak
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 5. Sınıf
E-posta

Dahili: 230

Sevil Ünal Doğan
Psikolojik Danışman/ Öğrenme Koçu 6. Sınıf
E-posta 
Dahili: 233

 

Berrak Akagündüz
Psikolojik Danışman/ Öğrenme Koçu 7. Sınıf
E-posta
Dahili: 298

 

Burcu Kıranlar
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 8. Sınıf
E-posta
Dahili: 297

İclal Yılmaz
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 9. Sınıf

E-posta
Dahili: 198

Ayça Fırat
Psikolojik Danışman/ Öğrenme Koçu 10. Sınıf
E-posta  Dahili: 353

 

Melih Gürkan
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu 11. Sınıf
E-posta

Dahili: 354

Demet Erol
Psikolojik Danışman/Öğrenme Koçu Hazırlık ve 12. Sınıf
E-posta
Dahili: 352

Beyza Aydıner
Destek Eğitim Uzmanı
E-posta 
Dahili: 198

 

2019-20 Akademik Yılı Uzaktan Eğitim Çalışmaları

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, uzaktan eğitim sürecinde, bu sürecin esas paydaşları olan öğrenciler, veliler ve öğretmenler ile sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim kurmak için özel çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bu çalışmalara ve devamında gerçekleşecek planlamalara ait Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Uzaktan Eğitim Programı'nın detaylarını aşağıda bulabilirsiniz.

Öğrenciler İle Yapılan Çalışmalar

Okulöncesinde her seviyede; ilk iki hafta asenkron derslerde zamanı etkin kullanabilme hakkında “Bir Dakika” isimli bir hikaye kitabı okunmuş ve bu süreçte öğrencilerin baş etme becerilerini güçlendirebilmek adına öğrencilere “Kendime iyi bakmak“ isimli bir kitapçık hazırlanmıştır. Kitapçık hakkındaki genel bilgiler öğrencilere video aracılığı ile iletilmiştir. Üçüncü hafta itibariyle de  gruplar ikiye bölünerek “çevrimiçi rehberlik dersleri” gerçekleştirilmiştir. Online rehberlik derslerinde çocukların duygularını ve düşüncelerini rahatlıkla paylaşabilmeleri adına her ders farklı duygu oyunlarından, kuklalardan ve oyuncaklardan yararlanılmıştır. İhtiyaç duyan/duyulan öğrencilerle bireysel google meet görüşmeleri devam etmektedir.

İlkokulda her seviyede; ikinci haftadan itibaren her sınıfla haftada bir sınıfları iki gruba bölerek “çevrimiçi rehberlik dersleri” yapılmıştır. Öğrencilerle ilk aşamada oluşan yeni süreç hakkında bilgi verme, yeni durumlara uyum sağlama, uzaktan eğitim süreci, evde günlük rutinleri planlama ilgili online dersler yapılmıştır. Ayrıca, bu süre zarfında öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini ifade edebilecekleri duygu oyunları oynanmış olup, kaygı ile baş edebilmeye yardımcı olması adına meditatif ve rahatlatıcı gevşeme egzersizleri yapılmıştır. Öğrencilerin bilişsel gelişimlerine destek olabilecek düşünme becerileri çalışmaları da ders içeriklerine eklenmiştir. İhtiyaç duyan/duyulan öğrencilerle bireysel google meet görüşmeleri devam etmektedir.

Ortaokulda her seviyede; öğrencilerin sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleriyle yaptıkları derslere dönüşümlü olarak girilmiş, öğrencilerin hem uzaktan eğitim sürecine adaptasyonları hem de duygu durumları gözlenmiş  ve bu derslerde rehberliğe nasıl ulaşacakları ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Bireysel görüşmeye ihtiyaç duyan ya da talep eden öğrencilerle bireysel görüşmeler ilk haftadan itibaren planlanmış ve Google Meet görüşmeleri yapılmıştır. 

İkinci haftadan itibaren beşinci, altıncı ve yedinci sınıf  seviyelerinde sınıflar ikiye  bölünerek “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri” yapılmış ve  öğrencilerin duyguları hakkında paylaşım yapmaları sağlanmış ve gerekli psikolojik destek sağlanmıştır.

sekizinci sınıflarla ikinci haftadan itibaren yoğun olarak “ders gözlemleri”ne girilmiş, bireysel öğrenci görüşmeleri yapılmış, üçüncü Haftadan itibaren “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri”ne başlanmıştır.  Ayrıca Şubat ayında uygulanan kişilik özellikleri ve  mesleki yönelimle ilgili Characterix envanterinin geri bildirim görüşmeleri ilk haftadan itibaren gerçekleştirilmiştir. Tüm sınıf düzeylerinde yapılan paylaşım grupları ile öğrencilerin duygu ve düşüncelerini rahatça ifade edecekleri bir ortam oluşturulmuştur. Sekizinci sınıf Öğrencileri ile yürütülen bireysel mesleki yönlendirme görüşmeleri tamamlandıktan sonra veliler ile bireysel görüşmeler yürütülmüştür. 

Sekizinci sınıf öğrencilerin sınav sürecinde yaşanan belirsizlikler nedeniyle yaşadıkları kaygı dolu sürece yönelik “Belirsizliklerle Baş Etme” çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

Her seviyede duyarlılık ve öz-denetim çalışmalarına devam edilmiş ve öz-denetim becerileri ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. Öz-denetim becerileri projesi gönüllü öğrencilerle geliştirilmiş ve devamında mentorluk çalışmalarına Google Meet üzerinden devam edilmiştir. 

Lisede her seviyede; öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılarak duygusal destek sağlanmıştır. Ayrıca riskli öğrencilere bireysel davetler gönderilerek destek çalışmalarına başlanmış ve 2. haftadan itibaren “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri” Google Meet üzerinden gerçekleştirilmiştir. Tüm sınıfların 1-2 eksik öğrenci ile katıldığı derslerin içeriğini; Rehberlik çalışmaları ve destek sürecimizle ilgili bilgi verme, dünya ve ülke gündemi üzerine konuşma, uzaktan eğitim sürecinden en çok fayda sağlayabilecekleri yöntemler, öğretmenlerden gelen geri bildirimleri paylaşma, okula geri dönmeme ile ilgili oluşan motivasyon düşüklüğüne dair öneriler oluşturmuştur. İstekli öğrencilerle nefes egzersizleri yapılmıştır. Derslerde genel olarak duygu-düşünce paylaşımı yapılmıştır. Sınıf gözlemleri yapılarak, fark edilen öğrenciler hakkında yönetime bilgi verilmiştir.

12. Sınıflarda: Program yoğunluğu, mezuniyet töreni, sınav ve notlandırma kaygıları ile ilgili paylaşımlar ile yapılmıştır. “Online Rehberlik dersleri” devam etmiştir. 12. Sınıf öğrencilerine özel içinden geçmekte oldukları belirsiz ve kaygı dolu sürece yönelik bir mektup gönderilmiştir.

“Rehberlik Classroom sayfası” oluşturularak tüm lise öğrencileri kaydedilmiştir. Platformda, faydalı ve keyifli linkler, görseller, çekilen podcastler, videolar, rahatlama/gevşeme egzersizleri, haftanın önerileri öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Her hafta içerik yenilemeleri yapılmaktadır. Ek olarak, öğrencilerin önerileri de onların adıyla sayfaya yüklenmekte, böylece “birbirimizden öğrenelim” ilkesi hayata geçmektedir.

Veliler İle Yapılan Çalışmalar

Hisar Okulları web sayfasına yetişkinlere yönelik “Yeni durumlara uyum sağlamak ve duyguları yönetebilmek konusunda öğrencilere yönelik öneriler”, “Pandemi ve Kaygılarla baş etmek için yetişkinlere yönelik öneriler” ve “ Psikolojik olarak dayanıklı olabilmek” adlı Veli Bilgilendirme Yazıları eklenmiştir.

“Psikolojik Olarak Dayanıklı Olabilmek”, “Kendi Başına Kalabilme Kapasitesi” ve “Sağlıklı Beslenme” başlıklarında Veli Bültenleri yazılmış; okul web sitesinde paylaşılmıştır. 

Velilere yönelik olarak uzman psikolog ve psikiyatristlerle canlı Veli Seminerleri gerçekleştirilmiştir. Bu seminerler; Çocuk ve Ergen Psikanalisti Funda Akkapulu ile “Yeni Ev Düzenimizde Çocuklarla Dengeli Yaşam”, Klinik Psikolog ve Psikanalist Dr. Neslihan Zabcı ile Çocuklarda ve Ergenlerde Özdenetim Becerilerinin Desteklenmesi ve Prof. Dr. Tamer Aker ile Pandemi Sürecinde Ruhsal ve Toplumsal Dayanıklılık olarak Hisar Okulları youtube sayfasında velilerin erişimine açıktır.

Her seviyede dört ile altı hafta arasında değişen şekilde çevrimiçi  “Veli Paylaşım Grupları” açılmıştır. İçinden geçilen zor döneme dair ihtiyaçlar belirlenmiş, her hafta bu ihtiyaçlara dönük konu başlıkları seçilerek gruplar halinde çalışılmıştır. Bu çalışmalarla, velilerimize duygusal destek verilmesi ve onların birbirlerini duyarak paylaşmanın iyileştirici gücünü deneyimlemelerine fırsat sağlanması amaçlanmıştır.

Google meet üzerinden, ihtiyaç duyanlarla çevrimiçi “Bireysel Veli Görüşmeleri” yapılmıştır.

8. ve 12. Sınıf velilerine özel, belirsizliğe ve kaygı durumuna yönelik destek olacak çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

İdari ve Akademik Kadro ile Yapılan Çalışmalar

Uzaktan eğitimin ilk haftasından itibaren tüm öğretmenlere rehberlik biriminden duygusal destek alabilecekleri hatırlatılmış ve talep doğrultusunda görüşmeler gerçekleştirilmiştir.

Okul personeli ile yapılan ‘’Psikolojik Dayanıklılık’’ başlıklı üç hafta süren çalışma ile sosyo duygusal durum  ve hedefler üzerine çalışmalar yapılmış ve her çalışma meditatif egzersizler ile tamamlanmıştır.

Hisar Okulları web sayfasına akademik ve idari kadroya destek sağlamak amacıyla “Pandemi ve Kaygılarla baş etmek için yetişkinlere yönelik öneriler” adlı bilgilendirme yazısı eklenmiştir. Aynı zamanda, öğrencilere yönelik “rehberlik classroom” sayfasında paylaşılanlardan uygun olan içerikler öğretmenlerle de paylaşılmıştır.

Tüm okul düzeylerinde, salgından etkilenen (covid teşhisi konulan ve tedavi sürecine giren) idari ve akademik kadroya bir rehber öğretmen ve çalışanımız  eşleştirilerek “bireysel destek” sağlanmıştır. 

Çocuk ve Ergen Psikanalisti Funda Akkapulu tarafından her okul seviyesinde bulunan akademik kadro ve tüm yönetim kadrosu sürece dair duygu paylaşımı yapıldığı ve  öneriler aldığı “öğretmen süpervizyonları” gerçekleştirilmiştir. 

“Rehberlik-Öğretmen Haftalık Buluşmaları”, öğretmenlere duygusal destek vermek, kendilerini ifade etme fırsatı yaratmak, birbirleriyle var olan paylaşımlarını arttırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu buluşmalarda, duygu-düşünce paylaşımı, keyifli birbirini/kendini tanıma etkinlikleri, gevşeme/nefes egzersizleri uygulanmıştır. 

Eğitimci Deniz Kenber tarafından, lisedeki koç öğretmenlere yönelik, "Beden farkındalığı ve hareket ile olumsuz duyguları dönüştürmek" ve "Endişe/korkuyu dönüştürmek için koçluk adımları" başlıklarında webinar düzenlenmiştir.