Amaçlarımız

Bir gemi yapmak istiyorsanız, insanları tahta toplamak için bir araya getirmeyin, onlara görev ve iş vermeyin, onlara denizin sonsuz enginliğini özlemelerini öğretin. -Antione de Saint-Exupery

OECD, TALIS (Uluslararası Öğrenme ve Öğretme Anketi) raporunda öğretmenlerin profesyonel gelişimini “Activities that develop an individual’s skills, knowledge, expertise and other characteristics as a teacher.” olarak tanımlamaktadır. Mesleki öğrenmenin ve gelişimin hedefi, bilgiyi ve öğrenme transferini geliştiren beceri ve stratejilerin etkin bir şekilde uygulanmasıdır.

Öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ile ilgili yapılan araştırmaların sonuçlarına göre, öğretmenler, aldıkları profesyonel gelişim eğitimlerinin geri bildirimlerle desteklenmiş bir şekilde devamlılık göstermesi, kaliteli ve güncel bir içeriğe sahip ve öğrenme ortamlarında kolay uygulanabilir olması gibi özelliklere sahip olmasını istiyorlar. En temel beklenti ise öğrencinin öğrenmesine katkı sunması oluyor.

Profesyonel Öğrenme Merkezi (PÖMER) olarak, Hisar Okulları stratejik planı, vizyonu, misyonu ve değerleriyle uyumlu olarak öğretmen akademisine doğru ilerlerken temel amaçlarımızı şu şekilde sıralayabiliriz:

Planlama ve Organizasyon

  • Personelin ihtiyaçlarını anketler ve odak grup görüşmeleriyle düzenli olarak analiz ediyoruz.
  • Profesyonel gelişim fırsatlarını stratejik plan, performans değerlendirme sistemi, çalışanların profesyonel gelişim planı, eğitim ve öğretime ilişkin eserler ve kanıtlarla uyumlu hale getiriyoruz.
  • Akademik, finansal ve personel alımına ilişkin ihtiyaçlarda okul yönetimiyle iş birliği yapıyoruz.
  • Denetim yapmak ve/veya yaptırmak için uzmanlar ve kurumlarla birlikte çalışıyoruz.
  • Personel, bölümler ve okul yönetimleri tarafından iletilen profesyonel gelişim taleplerini okulun misyonu, vizyonu, stratejik planı ve bütçesi çerçevesinde değerlendiriyoruz.
  • Bu listede belirtilen tüm hususlar için yönergeler geliştiriyoruz.

Kaynaklar

  • Okul içerisindeki çalışan kaynağını analiz ediyor, çalışanlarımızın birikiminden etkin bir şekilde yararlanıyoruz.
  • Kaynaklardan oluşan ortak bir kütüphane oluşturuyoruz.
  • Finansal kaynakları yönetiyoruz.
  • Her bir eğitimin ve en iyi uygulamanın paylaşıldığı, güncel, erişilebilir ve kullanımı kolay bir dijital platform geliştiriyoruz.
  • Personelin düzenli olarak iletişim kuracağı, en iyi uygulamaları ve zorlandıkları deneyimleri paylaşacakları fiziki ve dijital alanlar yaratıyoruz.
  • Öğretmenlerin, bölümlerin ve okul yönetiminin, eğitsel tasarım ve entegre ders materyalleri geliştirmek amacıyla birlikte çalıştıkları bir ortam yaratıyoruz. (Eğitsel Tasarım Laboratuvarı)

Eğitimler

  • Hem akademik personel hem de idari personel için kurum içinde ve dışında profesyonel gelişim programları planlıyor, okul genelinde uygulanabilir bir takvim hazırlıyoruz.
  • Eğitim programlarının tür ve sayısını değiştiriyor, kapsamını (içeriğini) ve müfredatını tasarlıyoruz.
  • Profesyonel gelişimin etkinliğini değerlendirmek ve etki analizi yapmak için araçlar geliştiriyoruz.
  • Eğitimcileri eğitecek/yönetecek rehber kişiler yetiştiriyor, mevcut eğitmenlerden faydalanıyoruz.
  • Eğitimcilerin Eğitimi (ToT) yöntemiyle eğitim veren özel öğretmenler yetiştiriyoruz.
  • Öğrenme amaçlı geziler, eğitsel turlar ve akran gözlemi tasarlıyor, etkili eğitim ve öğretimi desteklemek üzere öğretmenler arasında gönüllü rehberlik sistemi geliştiriyoruz.
  • Okul yönetimleri, merkezler ve akademik ve idari bölümlerle iş birliği yaparak yeni personel için oryantasyon programı geliştiriyor, birden fazla yıla yayılan seminer programları düzenliyoruz.

Araştırma

  • Eğitimdeki mevcut eğilimler, dünya çapındaki zorluklar ve değişiklikler hakkında araştırma projeleri yürütüyor, bulgularımızı Hisar Topluluğu ve diğer kesimlerle paylaşıyoruz.
  • Personelin çoklu disiplin ve disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projelerine katılmalarını destekliyoruz.