Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü - Ekibimiz

Eylül Şarman
Psk. Danışman
Okulöncesi

E-posta / Dahili:

Demet Ersen
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
1. Sınıf

E-posta / Dahili:

Gözde Türkmen
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
2. Sınıf

E-posta / Dahili:

Ayşe Yıldız
Psk. Danışman/ Öğr. Koçu
3. Sınıf

E-posta / Dahili:

Tülin Başak
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
4. Sınıf

E-posta / Dahili:

Burcu Kıranlar
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
5. Sınıf

E-posta / Dahili:

Simge Toprak
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
6. Sınıf

E-posta / Dahili:

Sevil Ünal Doğan
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
7. Sınıf

E-posta / Dahili:

Berrak Akagündüz
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
8. Sınıf

E-posta / Dahili:

Melih Gürkan
Psk. Danışman/ Öğr. Koçu
Hazırlık&12. Sınıf

E-posta Dahili:

Demet Erol
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
9. Sınıf

E-posta / Dahili:

İclal Yılmaz
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
10. Sınıf

E-posta / Dahili:

Akın Cihan
Psk. Danışman/Öğr. Koçu
11. Sınıf

E-posta / Dahili: 193

Beyza Aydıner
Kaynak Oda
Öğretmeni

E-posta  / Dahili: 198

Hisar Okulları her öğrencinin akademik ve psiko/sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış kapsayıcı ve sorumlu bir psikolojik danışmanlık programı sunar ve aşağıdaki hizmetleri sağlar:

  • bireysel danışmanlık ve grup danışmanlığı 
  • farklı bilişsel ihtiyaçları tespit edip geliştirme 
  • sınıf düzeyi ve somut ihtiyaçlara göre uyarlanmış müfredat; iletişim becerileri ve zaman yönetimi, duygu yönetimi, zorbalık ve önleme, bağımlılıklar ve önleme, çatışma çözümü, akademik beceriler, şiddet önleme, sağlık ve hijyen gibi alanları kapsar,
  • mesleki gelişim ve farkındalık, mesleki rehberlik
  • bireysel ve/veya grup danışmanlığı yolu ile ihtiyaca yönelik hizmetler, akran dayanışması, okul dışı uzmanlara yönlendirme
  • sınıf rehberlik çalışmaları
  • oryantasyon programları
  • test, envanter ve gözlemler yolu ile öğrenci tanıma çalışmaları  
  • karakter eğitimi
  • bireysel veli görüşmeleri ve işbirliği çalışmaları
  • sınıf düzeyi veli toplantıları, workshoplar ve bilgilendirme toplantıları
  • özel ihtiyacı olan öğrencilere öğretmen destek grupları sağlama
  • hedef ve kazanımlara ulaşmada öğretmenlere materyal ve sınıf etkinlikleri yolu ile destek verme ve/ya öğretmenlerle takım çalışmaları yapma  
  • Okul bültenleri, panoları ve/ya web sayfası yolu ile okul psikolojik danışmanlığı ile ilgili bilgiler sunma

Hisar Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Okulöncesinden 12. Sınıfa kadar olan öğrencilerle gizlilik ve güven ilkesine bağlı olarak çalışır. Bölümümüzde öğrenciler istedikleri her konuda yargılanmadan koşulsuz kabul edilerek dinlenir. Açık ve dürüst iletişimle, öğrencilerin sadece sorun yaşadıkları konularda değil, her konuda paylaşımda bulunmaları desteklenerek Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nün hayatın paylaşıldığı bir yer olduğu mesajı verilir.

Hisar Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü çatısı altında çift dile sahip 15 meslek uzmanı görev alır. Psikolojik danışmanlarımızın tümü yüksek lisans derecesine sahiptir. Bu uzmanlar disiplinler arası işbirliği doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. Öğrenci gelişiminin takibi için öğrenci bilgileri düzeyler arasında etik kurallar çerçevesinde paylaşılır. Sene boyunca her öğrencimize ulaşmak öncelikli hedeflerimiz arasındadır.

PreK-12 bütünlüğünde her seviyede öğrenmeyi desteklemek, öğrencilerimizin çalışma alışkanlıkları edinmelerini sağlamak ve öğrencinin gelişim alanlarını tespit edip bir plan dahilinde gerekli desteği sunmak temel sorumluluk alanlarımızdandır. 

Bununla birlikte, öğrencilerimizin temel değerleri ve alışkanları kazandıkları ailelerini de tanımak, çeşitli konularda öğrenci faydası gözetilerek işbirliği yapmak ve onlara rehberlik etmek önemsediğimiz bir konudur.

Akademik Yıl Bazlı Çalışmalar

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümümüzün 2020-2021 ve 2019-2020 Akademik Yıllarında  gerçekleştirdiği çalışmalara bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Misyon, Vizyon ve Değerler 

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümümüzde amaç kapsayıcı ve sorumlu okul psikolojik danışmanlık programının tüm Hisar öğrencileri için uygulanmasıdır.
Devamı için…

Sıkça Sorulan Sorular

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümümüzün çalışmaları ile ilgili olarak merak ettiğiniz soruların yanıtlarına bu bölümden ulaşabilirsiniz.
Devamı için…

2020-2021 Akademik Yılı Hibrit ve Uzaktan Eğitim Döneminde Rehberlik Çalışmaları

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, K12 düzeyde, sürecin esas paydaşları olan öğrenciler, veliler ve öğretmenler ile sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim kurarak yüz yüze, hibrit ve uzaktan eğitim modellerine yönelik çalışmalar gerçekleştirmektedir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünde her sınıf seviyesinde bir psikolojik danışman bulunmakta ve PDR Bölümünün tüm çalışmaları etik ilkeler çerçevesinde Hisar Okulları misyon ve vizyonu doğrultusunda sürdürülmektedir.

Öğrenciler İle Yapılan Çalışmalar

Oryantasyon Çalışmaları

Ara dönemlerde okula yeni gelen öğrencilerin ve tüm geçiş yıllarında; Okulöncesinden birinci sınıfa, dördüncü sınıftan beşinci sınıfa ve 8. Sınıftan Liseye geçen öğrencilerin sosyo duygusal ve akademik olarak oryantasyonunu desteklemeye yönelik olarak çeşitli çalışmalar yapılır. Liseye gelen öğrencilerin sosyo-duygusal ve akademik oryantasyonlarını desteklemek amacıyla deneyimli ve gönüllü öğrencilerin gerçekleştirdiği sınıf ziyaretleri ve akran desteği amaçlı “buddy sistemi” uygulanmaktadır.

Bireysel ve Küçük Grup Çalışmaları Yolu İle Gelişim Takibi

Öğrencilerin sosyo-duygusal ve akademik gelişimlerinin takibi bireysel öğrenci/veli/öğretmen görüşmeleri ve küçük grup çalışmaları yolu ile desteklenir.

Sınıf Rehberlik Dersleri

Disiplinlerarası işbirliği kapsamında tüm seviyelerde öğrencilerin sosyo duygusal gelişimlerini destekleyici sınıf rehberliği çalışmaları gerçekleştirilir. Rehberlik derslerinde; ders çalışma becerileri, kendini yönetme becerileri, öfke kontrolü, zorbalıkla baş etme, ergenlik dönemi özellikleri, sınav kaygısı, dengeli beslenme, karar verebilme becerileri vb. konularda çalışmalara yer verilir.

Bilişsel Destek Çalışmaları, Öğrenme Koçluğu ve Kaynak Oda

Tüm seviyelerimizde, öğrencilerimiz öğrenme süreçleri ile ilgili desteklenmekle  beraber 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin ihtiyaçları doğrultusunda Kaynak Oda/destek eğitim öğretmenimizle ortak çalışmalar sürdürerek öğrencilerimizin akademik gelişimlerine katkılar sunulmaktadır.

Mentorluk Çalışmaları

Ortaokul 5. ve 6. Sınıf öğrencilerine yönelik Ortaokul Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü koordinatörlüğünde gönüllü 8. Sınıf öğrencileri ile mentorluk çalışmaları yürütülmektedir. Lise yaşamına yeni başlayan 9. Sınıf öğrencilerimize, okula uyum süreçlerinde en iyi desteğin akranlarından gelebileceği düşüncesiyle Lise Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün koordinatörlüğünde oluşturulan, 11. ve 12. Sınıf öğrencilerimizin yer aldığı mentor grubumuz çalışmalarını sene başından itibaren sürdürmektedir. Mentor grubu, lise yaşamının akademik, sosyal ve bireysel gerekliliklerini karşılamak adına 9. Sınıf öğrencilerimizle bireysel ve grup halinde görüşmeler yaparak destek vermektedirler. Ek olarak lisede JMUN konferansındaki ortaokul öğrencilerine, lise öğrencilerinden oluşan bir mentor takımı destek vermektedir. Mentor öğrenciler, lise rehberlik bölümü tarafından, iletişim becerileri, problem çözme ve stresle baş etme gibi konularda lise rehberlik ortalama 4 hafta süren bir eğitimden geçmektedirler.

Özel Günler ve Farkındalık Çalışmaları

Her okul seviyesinde, öğrencilerde farkındalık yaratması amacıyla  özel günler/haftalar ile ilgili çalışmalar gerçekleştirilecektir. Yıl boyunca üzerinde özellikle durulması planlanan gün ve haftalar Dünya Çocuk Hakları, Otizm Farkındalık Günü, Engelliler Haftası, Disleksi (Ortaokul ve Lise) / Öğrenme Farklılıkları (Okulöncesi ve İlkokul) ve Down Sendromu Günü olarak belirlenmiştir.

Hedef Belirleme Çalışmaları

“Mesleki rehberlik” kapsamında Ortaokul ve Lise öğrencilerimizin tüm öğrenim hayatları boyunca kendi ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine ve hedef belirlemelerine yönelik olarak bireysel görüşmeler ve rehberlik dersleri yürütülmektedir. 8. Sınıflarda “Yöneltme yönergesi “kapsamında öğrencilerin kendilerini daha iyi tanımalarına yönelik kişilik ve yetenek envanterleri uygulanmakta; sonrasında her öğrenci ve veli ile birebir görüşmeler yoluyla gerekli yönlendirmeler ve paylaşımlar yapılmaktadır. Lisede hedef belirleme çalışmalarında kariyer merkezindeki yurtiçi ve yurtdışı danışmanlarıyla işbirliği içinde çalışmaya özel önem verilmektedir.

Aday Öğrenci Tanıma Çalışmaları

Okulumuza öğrenci kabul sürecinde, Okulöncesi ve İlkokul 1-2-3. Sınıfta tanıma çalışmaları, 4. Sınıf ve üzeri sınıflarda ise akademik sınavlar ve tanıma çalışmaları yolu ile destek verilir.

Uzman – Öğrenci Çalışmaları

İlkokul-Ortaokul-Lise  düzeyinde belirlenen alanlarda uzmanlar davet edilerek her seviyede öğrenci grupları ile çalışmalar devam etmektedir. Uzmanlarımızın öğrenci çalışmaları öncesi velilerin de üzerinde durulmasını arzu ettikleri sorulara yer verilerek içerik zenginleştirilmektedir.

Uzman İşbirliği

Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda okul dışı uzman yönlendirmeleri ve uzmanlarla işbirliği içinde çalışmalar yıl boyu devam  etmektedir.

2020-2021 Akademik Yılına Ait Uzman – Öğrenci Çalışmaları

Konu: Sınıf Düzeyi Uzman Tarih
Sosyal Medya Kullanımı ve Bilgi Güvenliği 1. Grup (3. Sınıflar)
2. Grup (4. Sınıflar)
3. Grup (5. ve 6. Sınıflar)
4. Grup (7. ve 8. Sınıflar)
5. Grup (Haz. ve 9. Sınıflar)

Doç. Dr. Yavuz Samur

(Bu çalışmada Bilgisayar Bölümünün Common Sense kapsamında dijital vatandaşlık ve farkındalık konusunda akredite olmamız adına işbirliği sağlanmıştır)

Ekim ve Kasım 2020
Akran İlişkilerinde Sosyal ve Duygusal Zorbalık 4. ve 5. Sınıflar Yazar & Eğitmen Rıfat Batur

Yaratıcı Drama Eğitmeni & Yazar Çiğdem Odabaşı
Kasım 2020
Şubat 2021
Sağlıklı Beslenme & Beden Algısı 7, 8 ve 9. Sınıflar Psikiyatrist Doç. Dr. Sevcan Karakoç Demirkaya Kasım 2020
Bağımlılıklarla Baş Etmek 8. ve 10. Sınıflar Uzm. Psikolog Ceren Koç Aralık 2020
Cinsel Sağlık Lise Cinsel Sağlık Eğitmeni ve Danışmanı Efsun Sertoğlu Şubat 2021
Flört Şiddeti 11. Sınıflar Cinsel Sağlık Eğitmeni ve Danışmanı Efsun Sertoğlu Nisan 2021

Veliler İle Yapılan Çalışmalar

Bireysel Veli Görüşmeleri

K-12 düzeyinde yıl boyunca ihtiyaçlar doğrultusunda Google meet üzerinden, çevrimiçi “Bireysel Veli Görüşmeleri” yapılmaktadır.

Veli Buluşmaları

Her okul/sınıf düzeyinde belirli aralıklarla çevrimiçi  grup çalışmaları düzenlenir. Açık grup şeklinde yapılandırılan oturumlarda ihtiyaçlara dönük konu başlıkları seçilerek velilerimize duygusal destek verilmesi, paylaşılan bilgi ve önerilerle farkındalık yaratılması ve onların birbirlerini duyarak paylaşmanın iyileştirici gücünü deneyimlemelerine fırsat sağlanması amaçlanmaktadır.

Veli Oryantasyonu

Akademik dönemin başlamadan hemen önce, öğrencilerin bulunduğu gelişim dönemleriyle ilgili olarak  sınıf düzeyleri için veli oryantasyonu yapılır.

Özel Veli Grupları

8. Sınıf velileriyle bireysel görüşme randevuları oluşturularak sene içinde yapılan kişilik, yetenek envanterlerinin sonuçları paylaşılır ve veriler birlikte değerlendirilir.11 ve 12. Sınıf öğrenci velileri ile hedef belirlemeye yönelik çalışmalar yapılır,  ve/veya ihtiyaç halinde bireysel görüşmeler  yapılır, kariyer merkeziyle ortak görüşmeler organize edilir.

Rehberlik Bültenleri

Her ay düzenli olarak çeşitli temalarla ilgili kapsamlı bir bülten velilerimize e-postalar aracılığı ile gönderilir. Bültenin içinde her okulun PDR uzmanlarının yazdığı o aya özel yapılan çalışma/ların ve değerlendirmesinin yapıldığı bir bölüm ve yine bölüm uzmanlarının yazdığı bir eğitici makale bulunmaktadır.

Uzman – Veli Seminerleri

Her öğretim yılında en az 3 kez olmak üzere, Velilere yönelik alanında uzman kişilerle canlı ve interaktif seminerler gerçekleştirilmektedir. Bu seminerler; Hisar Okulları youtube sayfasında velilerin erişimine açıktır. İhtiyaç dahilinde veli seminerleri ile öğrenci uzman çalışmaları eşzamanlı planlanarak üzerinde çalışılan konuların hem öğrencinin hem de ebeveynin gündemine taşınması, pekiştirilmesi ve desteklenmesi amaçlanmaktadır.

2020-2021 Akademik Yılına Ait Canlı Uzman – Veli Seminerleri

Konu Başlığı Yaş Grubu Uzman Tarih
“Teknoloji, Çocuğum ve Ben” K-12 Doç. Dr. Yavuz Samur 4 Kasım 2020
“Bağımlılıklarla Baş Etmek” İlkokul, Ortaokul, Lise Uzm. Psikolog Ceren Koç 17 Aralık 2020
“Özyeterlilik: Bu Çağda Neden Önemli? Nasıl Desteklenir?” K-12 Dr. Bahar Eriş 13 Ocak 2021

İdari ve Akademik Kadro İle Yapılan Çalışmalar

Rehberlik – Öğretmen Buluşmaları

Her sınıf düzeyinde öğretmenlere duygusal destek vermek, kendilerini ifade etme fırsatı yaratmak, birbirleriyle var olan paylaşımlarını arttırmak ve çeşitli konularda farkındalıklarını arttırmak amacıyla periyodik olarak gerçekleştirilmeye devam etmektedir. Bu buluşmalarda duygu-düşünce paylaşımı, keyifli birbirini/kendini tanıma etkinlikleri, belirli konu başlıklarında (sosyal duygusal öğrenme, sınıf içi disiplin vb) bilgi paylaşımı ve gevşeme/nefes egzersizleri uygulanmaktadır.

Bireysel Akademik / İdari Kadro Desteği

Tüm okul düzeylerinde, ihtiyaç hisseden öğretmenlere/idari kadroya yönelik bireysel psikolojik destek de sağlanmaktadır.

Uzman – Öğretmen Seminerleri

Akademik yılın başında tüm akademik kadronun ihtiyaca yönelik etkileşimli öğretmen seminerleri planlanır.

Sınıf Çalışmalarının Planlanması

Okulumuzun rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yıllık planının öğretmenler, okul yönetimi ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi işbirliği ile yürütülmesi sağlanır.

Öğretmen Oryantasyonu

Öğretmenler arasında grup dinamiğini güçlendirmek amacıyla ağustos ayı içerisinde grup çalışmaları düzenlenir.

Öğrenci Gelişim Takibi

Öğrencilerin sınıf içindeki ruhsal, akademik ve sosyal gelişimlerinin düzenli takibi sınıf- rehber öğretmenleri ile birlikte yapılır, yılda iki kez yapılan ŞÖK (Şube öğretmenler kurulu) toplantılarına katılır  ve öğrencinin ihtiyacına göre okul yönetimi ve sınıf rehber öğretmeni ile eşgüdüm halinde planlamalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

Uzman – Öğretmen Süpervizyonları

Tüm öğretmenlerimiz seviye düzeyinde çeyrek dönemde bir kez, yılda dört kez bir Çocuk ve Ergen Psikanalisti ve Klinik Psikolog liderliğinde süpervizyon çalışmasına katılır.

Öğretmen Bültenleri

İhtiyaca yönelik olarak öğretmenler ve idari kadro ile bültenler paylaşılmaktadır. Oryantasyon bültenleri, haftalık sosyo duygusal öğrenmeye yönelik ipuçları gibi.Rehberlik-öğretmen buluşmalarının “bilgi verme” haftasında paylaştığımız konuları lise öğretmenlerinin classroom sayfasında da paylaşıyoruz. Öğretmen buluşmalarında ortaokul rehberlik bölümü tarafından hazırlanan sunumların hepsi ortaokul öğretmenlerine mail olarak iletilmekte; aynı zamanda sanal ortamda paylaşılmaktadır.

Destek Birimlerine Eğitimler

Okulun destek birimleri çalışanlarına (ulaşım vb) yönelik olarak “İletişim Becerileri” temalı seminer çalışmaları yapılır.

Kriz Durumlarına Psikolojik Destek

Okulumuzun uzman kadrosunca hazırlanmış olan “Krize Müdahale Planı” doğrultusunda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü sorumluluğunda olan çalışmaları gerçekleştirir. Bölüm çalışanları Kriz Müdahale Ekibinin doğal üyesidir.

Alan Gelişimine Yönelik Yapılan Çalışmalar

Sosyo – Duygusal Alanda Süpervizyon

Tüm psikolojik danışmanlarımız iki haftada bir kez  çocuk ve ergen psikanalisti ve klinik psikolog eşliğinde süpervizyon desteği alırlar.

Bilişsel Alanda Süpervizyon

Tüm psikolojik danışmanlarımız ve kaynak oda uzmanımız iki haftada bir kez  öğrenme alanında uzmanlaşmış bir psikolojik danışman eşliğinde süpervizyon desteği alırlar.

Profesyonel Gelişim

Tüm psikolojik danışmanlarımız mesleki gelişimleri doğrultusunda Hisar Okullarının desteklediği kısa ve uzun soluklu eğitimlere katılırlar.

2019-2020 Akademik Yılı Rehberlik Çalışmaları

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, uzaktan eğitim sürecinde, bu sürecin esas paydaşları olan öğrenciler, veliler ve öğretmenler ile sağlıklı ve sürdürülebilir bir iletişim kurmak için özel çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bu çalışmalara ve devamında gerçekleşecek planlamalara ait Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Uzaktan Eğitim Programı’nın detaylarını aşağıda bulabilirsiniz.

Öğrenciler İle Yapılan Çalışmalar

Okulöncesinde her seviyede:

İlk iki hafta asenkron derslerde zamanı etkin kullanabilme hakkında “Bir Dakika” isimli bir hikaye kitabı okunmuş ve bu süreçte öğrencilerin baş etme becerilerini güçlendirebilmek adına öğrencilere “Kendime iyi bakmak“ isimli bir kitapçık hazırlanmıştır. Kitapçık hakkındaki genel bilgiler öğrencilere video aracılığı ile iletilmiştir. Üçüncü hafta itibariyle de  gruplar ikiye bölünerek “çevrimiçi rehberlik dersleri” gerçekleştirilmiştir. Online rehberlik derslerinde çocukların duygularını ve düşüncelerini rahatlıkla paylaşabilmeleri adına her ders farklı duygu oyunlarından, kuklalardan ve oyuncaklardan yararlanılmıştır. İhtiyaç duyan/duyulan öğrencilerle bireysel google meet görüşmeleri devam etmektedir.

İlkokulda her seviyede:

İkinci haftadan itibaren her sınıfla haftada bir sınıfları iki gruba bölerek “çevrimiçi rehberlik dersleri” yapılmıştır. Öğrencilerle ilk aşamada oluşan yeni süreç hakkında bilgi verme, yeni durumlara uyum sağlama, uzaktan eğitim süreci, evde günlük rutinleri planlama ilgili online dersler yapılmıştır. Ayrıca, bu süre zarfında öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini ifade edebilecekleri duygu oyunları oynanmış olup, kaygı ile baş edebilmeye yardımcı olması adına meditatif ve rahatlatıcı gevşeme egzersizleri yapılmıştır. Öğrencilerin bilişsel gelişimlerine destek olabilecek düşünme becerileri çalışmaları da ders içeriklerine eklenmiştir. İhtiyaç duyan/duyulan öğrencilerle bireysel google meet görüşmeleri devam etmektedir.

Ortaokulda her seviyede:

Öğrencilerin sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleriyle yaptıkları derslere dönüşümlü olarak girilmiş, öğrencilerin hem uzaktan eğitim sürecine adaptasyonları hem de duygu durumları gözlenmiş  ve bu derslerde rehberliğe nasıl ulaşacakları ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Bireysel görüşmeye ihtiyaç duyan ya da talep eden öğrencilerle bireysel görüşmeler ilk haftadan itibaren planlanmış ve Google Meet görüşmeleri yapılmıştır.

İkinci haftadan itibaren beşinci, altıncı ve yedinci sınıf seviyelerinde sınıflar ikiye  bölünerek “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri” yapılmış ve  öğrencilerin duyguları hakkında paylaşım yapmaları sağlanmış ve gerekli psikolojik destek sağlanmıştır.

Sekizinci sınıflarla ikinci haftadan itibaren yoğun olarak “ders gözlemleri”ne girilmiş, bireysel öğrenci görüşmeleri yapılmış, üçüncü haftadan itibaren “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri”ne başlanmıştır.  Ayrıca Şubat ayında uygulanan kişilik özellikleri ve  mesleki yönelimle ilgili Characterix envanterinin geri bildirim görüşmeleri ilk haftadan itibaren gerçekleştirilmiştir. Tüm sınıf düzeylerinde yapılan paylaşım grupları ile öğrencilerin duygu ve düşüncelerini rahatça ifade edecekleri bir ortam oluşturulmuştur. Sekizinci sınıf Öğrencileri ile yürütülen bireysel mesleki yönlendirme görüşmeleri tamamlandıktan sonra veliler ile bireysel görüşmeler yürütülmüştür.

Sekizinci sınıf öğrencilerin sınav sürecinde yaşanan belirsizlikler nedeniyle yaşadıkları kaygı dolu sürece yönelik “Belirsizliklerle Baş Etme” çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

Her seviyede duyarlılık ve öz-denetim çalışmalarına devam edilmiş ve öz-denetim becerileri ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. Öz-denetim becerileri projesi gönüllü öğrencilerle geliştirilmiş ve devamında mentorluk çalışmalarına Google Meet üzerinden devam edilmiştir.

Lisede her seviyede:

Öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılarak duygusal destek sağlanmıştır. Ayrıca riskli öğrencilere bireysel davetler gönderilerek destek çalışmalarına başlanmış ve 2. haftadan itibaren “Rehberlik-öğrenci paylaşım dersleri” Google Meet üzerinden gerçekleştirilmiştir. Tüm sınıfların 1-2 eksik öğrenci ile katıldığı derslerin içeriğini; Rehberlik çalışmaları ve destek sürecimizle ilgili bilgi verme, dünya ve ülke gündemi üzerine konuşma, uzaktan eğitim sürecinden en çok fayda sağlayabilecekleri yöntemler, öğretmenlerden gelen geri bildirimleri paylaşma, okula geri dönmeme ile ilgili oluşan motivasyon düşüklüğüne dair öneriler oluşturmuştur. İstekli öğrencilerle nefes egzersizleri yapılmıştır. Derslerde genel olarak duygu-düşünce paylaşımı yapılmıştır. Sınıf gözlemleri yapılarak, fark edilen öğrenciler hakkında yönetime bilgi verilmiştir.

12. Sınıflarda: Program yoğunluğu, mezuniyet töreni, sınav ve notlandırma kaygıları ile ilgili paylaşımlar ile yapılmıştır. “Online Rehberlik dersleri” devam etmiştir. 12. Sınıf öğrencilerine özel içinden geçmekte oldukları belirsiz ve kaygı dolu sürece yönelik bir mektup gönderilmiştir.

“Rehberlik Classroom sayfası” oluşturularak tüm lise öğrencileri kaydedilmiştir. Platformda, faydalı ve keyifli linkler, görseller, çekilen podcastler, videolar, rahatlama/gevşeme egzersizleri, haftanın önerileri öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Her hafta içerik yenilemeleri yapılmaktadır. Ek olarak, öğrencilerin önerileri de onların adıyla sayfaya yüklenmekte, böylece “birbirimizden öğrenelim” ilkesi hayata geçmektedir.

 


Veliler İle Yapılan Çalışmalar

Hisar Okulları web sayfasına yetişkinlere yönelik “Yeni durumlara uyum sağlamak ve duyguları yönetebilmek konusunda öğrencilere yönelik öneriler”, “Pandemi ve Kaygılarla baş etmek için yetişkinlere yönelik öneriler” ve “ Psikolojik olarak dayanıklı olabilmek” adlı Veli Bilgilendirme Yazıları eklenmiştir.

“Psikolojik Olarak Dayanıklı Olabilmek”, “Kendi Başına Kalabilme Kapasitesi” ve “Sağlıklı Beslenme” başlıklarında Veli Bültenleri yazılmış; okul web sitesinde paylaşılmıştır.

Velilere yönelik olarak uzman psikolog ve psikiyatristlerle canlı Veli Seminerleri gerçekleştirilmiştir. Bu seminerler; Çocuk ve Ergen Psikanalisti Funda Akkapulu ile “Yeni Ev Düzenimizde Çocuklarla Dengeli Yaşam”, Klinik Psikolog ve Psikanalist Dr. Neslihan Zabcı ile Çocuklarda ve Ergenlerde Özdenetim Becerilerinin Desteklenmesi ve Prof. Dr. Tamer Aker ile Pandemi Sürecinde Ruhsal ve Toplumsal Dayanıklılık olarak Hisar Okulları youtube sayfasında velilerin erişimine açıktır.

Her seviyede dört ile altı hafta arasında değişen şekilde çevrimiçi  “Veli Paylaşım Grupları” açılmıştır. İçinden geçilen zor döneme dair ihtiyaçlar belirlenmiş, her hafta bu ihtiyaçlara dönük konu başlıkları seçilerek gruplar halinde çalışılmıştır. Bu çalışmalarla, velilerimize duygusal destek verilmesi ve onların birbirlerini duyarak paylaşmanın iyileştirici gücünü deneyimlemelerine fırsat sağlanması amaçlanmıştır.

Google meet üzerinden, ihtiyaç duyanlarla çevrimiçi “Bireysel Veli Görüşmeleri” yapılmıştır.

8. ve 12. Sınıf velilerine özel, belirsizliğe ve kaygı durumuna yönelik destek olacak çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

 


İdari ve Akademik Kadro ile Yapılan Çalışmalar

Uzaktan eğitimin ilk haftasından itibaren tüm öğretmenlere rehberlik biriminden duygusal destek alabilecekleri hatırlatılmış ve talep doğrultusunda görüşmeler gerçekleştirilmiştir.

Okul personeli ile yapılan ‘’Psikolojik Dayanıklılık’’ başlıklı üç hafta süren çalışma ile sosyo duygusal durum  ve hedefler üzerine çalışmalar yapılmış ve her çalışma meditatif egzersizler ile tamamlanmıştır.

Hisar Okulları web sayfasına akademik ve idari kadroya destek sağlamak amacıyla “Pandemi ve Kaygılarla baş etmek için yetişkinlere yönelik öneriler” adlı bilgilendirme yazısı eklenmiştir. Aynı zamanda, öğrencilere yönelik “rehberlik classroom” sayfasında paylaşılanlardan uygun olan içerikler öğretmenlerle de paylaşılmıştır.

Tüm okul düzeylerinde, salgından etkilenen (covid teşhisi konulan ve tedavi sürecine giren) idari ve akademik kadroya bir rehber öğretmen ve çalışanımız  eşleştirilerek “bireysel destek” sağlanmıştır. 

Çocuk ve Ergen Psikanalisti Funda Akkapulu tarafından her okul seviyesinde bulunan akademik kadro ve tüm yönetim kadrosu sürece dair duygu paylaşımı yapıldığı ve  öneriler aldığı “öğretmen süpervizyonları” gerçekleştirilmiştir. 

“Rehberlik-Öğretmen Haftalık Buluşmaları”, öğretmenlere duygusal destek vermek, kendilerini ifade etme fırsatı yaratmak, birbirleriyle var olan paylaşımlarını arttırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu buluşmalarda, duygu-düşünce paylaşımı, keyifli birbirini/kendini tanıma etkinlikleri, gevşeme/nefes egzersizleri uygulanmıştır. 

Eğitimci Deniz Kenber tarafından, Lisedeki koç öğretmenlere yönelik, “Beden farkındalığı ve hareket ile olumsuz duyguları dönüştürmek” ve “Endişe/korkuyu dönüştürmek için koçluk adımları” başlıklarında webinar düzenlenmiştir.